2012. március 17., szombat

Bujocska a Megvalto Krisztussal

Ismet egy jo par kilometerrel arrebb, most mar Paratyban vagyunk. Az elmult par napban jo sok mindent lattunk, egy kicsit meg Rioban is voltunk, erre utal a cim, ugyebar :-) Utoljara Ouro Preto-bol irtam, ahonnan tovabb indultunk Sao Joao del Reibe, kozben egy kis kiterot tettunk Congonhas-ba, hogy megnezzuk Alejandinho legszebb muvet, a katedralist, es foleg az elotte levo 12 szobrot, amelyik a 12 apostolt abrazolja. Hogy elerjunk oda, eleg sok buszt kellett igenybe vennunk,  mert sajnos bar nagyon kozel van a ket hely egymashoz, nincs kozvetlen jarat.

Reggel koran indultunk, es kb. 11 fele mar oda is ertunk Congonhasba. A terv az volt, hogy a csomagokat otthagyjuk a buszallomason amig varosnezunk, de mint kiderult ez volt utunk soran az elso buszallomas, ahol nincs csomagmegorzo. Szerencsere talatunk egy nagyon kedves holgyet, aki vigyazott a csomagunkra, valami Defenca (vedelem) csoport tagja volt, nem tudom pontosan, ez valamifele rendorseg lehet, itt tobbfele is van. Vicces volt, mert a vegen alairatott velunk egy peticiot, hogy legyen csomagmegorzo, elmagyarazta, hogy nem mi voltunk az elso szerencsetlen turistak, akik megprobaltak a segitseget kerni. Ala is irtuk, hogyne, meg a mobilomat is elkerte, lehet, hogy egyszer majd keresnek Braziliabol portugalul :-) Persze a tobbi utanunk kovetkezo turista kedveert mindenkeppen tamogatni fogom az otletet, ha megkerdeznek :-) A templom meglatogatas utan elindultunk tovabb Sao Joao del Rei-be. Szerencsenk volt, mert mikor felszalltunk a buszra, leszakadt az eg, es eszement modon el kezdett zuhogni az eso.

Sao Joao-ban a buszallomas mellett le is csaptunk egy normalisan kinezo hotelre, ami mint kiderult eddig a legklasszabb szobank lett, a legjobb aron. Gondolkodtunk is, hogy mi lehet itt a bibi, hat estere kiderult, de errol mindjart. Elobb meg egy kis pihenes utan begyalogoltunk a varoskozpontba, ami meglehetosen messze volt, de mar nagyon fittek vagyunk. Kicsit nezelodtunk, majd megvacsoraztunk egy por kilo etteremben, ahol kepzeljetek el, egyenesen a konyhabol valaszthattunk kajat! Volt ott egy cuki fiatal feka csajszi, o volt a szakacs, a mar kesz kajak melle csinalt nekunk frissen marha steak-et!

Mikor visszaertunk a hotelhez, akkor lattuk, hogy elottunk az utca, ami addig egy csendes kulvarosi utca volt (plusz persze a buszallomas, de arra szamitottunk), atalakult a helyi Kazinczy utcava, nehany boltnak kinezo helyiseg ele kitelepultek muanyag asztalokkal es ott ittak a fiatalok. Kesobb enekeltek is, meg a Guantanamera-t is! Meg kesobb nem tudom mit csinaltak meg, mert 11 fele bedugtam a fulemet es szerencsere elaludtam.

Masnap reggel elmentunk Tiradentes-be, ami kb. fel orara van Sao Joao-tol es a helyi Szentendre. Eddig itt lattuk a legtobb turistat, plusz meg volt egy fotos talalkozo is a varosban, ugyhogy mindenki fenykepezogepekkel szaladgalt es nagyon komolyan fenykepezett :-) Egyebkent tenyleg nagyon cuki kis varos, ez is persze dimbes dombos, de ahhoz kepest, hogy mennyit maszkaltunk mar fel-le, itt meg se kottyantak a kaptatok.

Tiradentes utan visszamentunk Sao Joao-ba. Nem fogjatok elhinni, de pont akkor kezdett megint zuhogni az eso, amikor odaertunk a buszallomasra, hogy visszainduljunk. Sao Joaoba visszaterve (itt mar szerencsere nem esett) meg akartuk nezni egy kicsit jobban is azt a nehany templomot, amit kineztunk a Lonely Planet-bol, de a 4-bol egyik sem volt nyitva! Es mi van, ha valakinek surgos gyonnivaloja van, akkor hova menjen??? Mondjuk van persze meg jo nehany templom, meg egy csomo modern felekezet is, olyan hitgyuli felek, az egyiknek lattuk is az osszejovetelet. Alltunk kint az ajto elott, alig egy percet, de mar be is akartak rangatni minket :-) Nem hagytuk magunkat!

Tegnapelott reggel egy kicsit lazaztunk a klassz kis hotelunkbe, keson keltunk, szepen megreggeliztunk, vasarolgattunk egy kicsit a kornyeken. Vettunk guarana port (ez a kave hatasu gyumolcs) a gyogyszertarban, es nem hiszitek el, de Kasia kapott kb. 25% arengedmenyt 4 darabra. Nekem persze eszembe sem jutott volna gyogyszertarban alkudni, igy en lemaradtam, mivel addigra mar fizettem :-(((( Ja, es a hotelunk elott ott parkolt egy lo, pont a buszmegalloban, a tablahoz kikotve. Persze, igen, lefenykepeztem, majd otthon ki is rakom. Ja, meg egy vicces dolog, a hotelben nem mukodott a kartyalehuzo, de semmi baj, atsetaltunk a kozeli szupermarketbe, ott mi kifizettuk, a hoteles pasi meg kapott egy elismervenyt a penzrol, gondolom kesobb majd elszamolnak egymassal.

2 ora fele elindultunk Rioba, ami eleg hosszu ut volt, kb. 5 es fel ora. A rioi buszallomas rettento nagy, alig talalni ki belole. Raadasul, egyetlen normal aron dolgozo taxi ceget talaltunk (a tobbi majdnem 2X annyi volt), ahol is a jo arbol kifolyolag egy szep hosszu sor vart. Vegigalltuk, mi mast tehettunk volna. A soforunk nagyon cuki volt, es vegre egy ember aki tisztessegesen beszelt angolul. Meg is beszeltuk gyorsan, kinek ki a kedvence a brazil fociban :-) Vegul is ugy dontottuk, hogy az ajanlasok alapjan az ar/biztonsag faktor a legkedvezobb nekunk Botafogoban. A Lonely Planet alapjan elmentunk a botafogoi hostel sorra, ami kerek harom hostelbol allt. Kettoben nem volt szabad privat szoba, csak dormitory, a harmadikban vegre azt mondta az unott oreg pasi, akit ott talaltunk, hogy van egy "suite-ja". Hat ennek a szobanak annyi koze volt barmilyen suite-hoz, mint nekem a japanokhoz, viszont csereben marha draga volt. Viszont mivel mar 10 fele jart az ido faradtak voltunk, a kornyeken meg nem volt tobb lehetoseg, kenytelenek voltunk kivenni. Rioban minden szallas marha draga, meg a dorm is, csak hogy lassatok mirol is beszelek, ez a "csodalatos" szoba egy ejszakara kettonknek 17.500 HUF volt korulbelul, a klassz Sao Joao-ban levo szallas meg a fele.... Ha latnatok a kepeket a szobarol, akkor jobban el lennetek hulve!

Tegnap reggel kevesbe bizva a jo idoben, ugy dontottunk, ha mar marha sok penzt pazarolunk belepore, akkor inkabb a kevesbe fontos (mar ha rangsorolni lehet egyaltalan az ilyet) Cukorsuveg hegyre megyunk fel, nem a Corcovadohoz. Reggel meg sutott a nap, es szerencsere, kisebb felhoktol eltekintve ez igy is maradt, amig fent voltunk. A kilatas szeditoen szep, latni lehetett a Copacabanat, Botafogot, ahol laktunk es persze a Corcovado hegyet, aminek a tetejen a Megvalto Krisztust lehet latni. Mar amikor nem burkolozik felhokbe, de sajnos eppen ezt tette. Vagyis hat nem mindig, mert volt, amikor a szel arrebb fujta a felhoket, es akkor lehetett latni! Mivel ez szinte ketpercenkent valtozott, eleg sokaig fent maradtunk a Cukorsuveg hegyen, hogy minel tobbszor megcsodalhassuk. Vegul is sikerult elszakadni a latvanytol, igy tovabbaltunk.

El akartunk menni egy Santa Teresa nevu varosreszbe, ahol egyfajta bohem negyed talalhato. Elmeletileg egy regifajta villamossal lehet odajutni, de sajnos mar nem mivel nemregiben volt egy baleset, es mar nem jar. Igy nem is tartottuk mar annyira erdekesnek a dolgot, igy inkabb elmentunk a Feira Norteste-re, ami egy kb. sportcsarnok meretu stadionba tartott hetvegi vasar, nem viccelek pentek estetol egeszen vasarnapig non-stop. Van itt minden, szuvenir, hetkoznapi hozzavalok, kaja, pia, zene, tanc. Sikerult is beszereznunk nehany aprosagot, bar az enyem nem igazan annak mondhato, mert vettem egy uj agytakarot :-)

Itt elvoltunk egy ideig, majd eltaxiztunk a metroallamasra, hogy visszamenjunk a szallasunkra. Eloszor veletlenul a vonatperonon vartuk a metrot, jo 15 perc mulva jottunk ra, hogy itt valami nem stimmel. Aztan felultunk a metrora, es olyan faradtak voltunk, hogy fel sem tunt, hogy az elso megallo utan visszaindul oda, ahonnan jottunk! Hetvegen egy kicsit mashogy jar, es nagyon hulyen van kitablazva, ezert nem tudtuk, nem am azert mert benak vagyunk:-) Nem baj, harmadik probalkozasra sikerult hazajutnunk, minden gond nelkul. Elmentunk meg a szomszedos plazaba, Kasia zenet akart venni, en meg egy konyvet a strandolashoz. Hat kepzeljetek el, egy rohadt nagy konyvesboltban nem volt egyetlen angol nyelvu konyv sem brazil szerzotol! Gondoltam olvasok valami helyit, ha mar itt vagyok, de be kellett ernem egy sved krimivel :-( Na, es meg mit lattam a plazaban: hat itt nem csak tv-t, hanem cipot is lehet reszletre venni! Komolyan, ott volt a rendes ara, meg hogy mondjuk 6 honap alatt milyen reszleteket kell fizetni. Errol mar beszelt nekunk a falmaszos fiu is Curitibaban, de hogy oszinte legyek, azt hittem, amikor emlitette, hogy ez valami kiveteles eset, es csak fiatalok csinaljak, akiknek nincs penze, de mondjuk Nike cipot akarnak. Hat ugy latszik, nem.

Ma reggel megint a Megvalto Krisztus buvkoreben telt egy kis ido - azaz megprobaltuk kitalalni, hogy eleg jo lesz-e az ido ahhoz, hogy felmenjunk a hegyre es elvezhessuk a kilatast. Vegul is konzultantunk a hotel recepciosaval, es arra jutottunk, hogy inkabb nem kockaztatjuk meg, majd az utolso napunkon megyunk fel, addigra allitolag jobb lesz az ido. Remeljuk, mast nem nagyon tudunk... Viszont akkor ugy dontottunk, hogy eljovunk meg ma Paratyba, a tengerpartra. El is indultunk, az utunk nagyon latvanyos volt mar megint. Ugy kepzeljetek el, hogy egyik oldalon a tenger, kisebb-nagyobb szigetekkel, a masik oldalon pedig hegyek, tropusi erdovel, a ketto kozott pedig az ut!

Talaltunk itt magunknak egy cuki kis pousada-t, normalis aron, raadasul ez egy apartman szeru, ugyhogy kulon szobank is van! Ingyen gyumolcs, reggeli, kozel a regi varosresz es a strand, mi kell meg? Ja, persze, egy kis caipirinha, de hat mar az is megvolt az elobb :)

Utoljara meg egy talalos kerdes: szerintetek mit tanulnak a katonai tuzolto foiskolan? Ma lattam egy ilyet ut kozben, azota azon gondolkodom, hogy mik azok a katonai tuzoltok...