2013. január 17., csütörtök

Sri Lankarol jelentjuk

Ayubowan, azaz sziasztok, Unawatuna gyonyoru tengerpartjarol! Az ido kituno, 30 fok, napsutes, a kaja finom, a tenger turkizkek, es minden rendben van velunk. Az ideut meglehetosen faraszto volt, vasarnap delutan indultam Budapestrol, eloszor Dohaba. Az agyondicsert Qatar Airways-tol en nem voltam elajulva, bar semmi komoly problema nem volt, csak a stewardessek voltak teljesen szetcsuszva, mindenm 2X annyi idobe telt nekik, mint kellett volna, legalabbis szerintem. Doha felett meg vagy fel oraig koroztunk, akkora volt a forgalom. Sajnos Dohaban el kellett utnunk kb. 9 orat, az ejszaka kozepen. 


Nekem volt foglalasom egy speci lounge-ba, ahol lehetett enni-inni meg pihenni. Probaltam aludni is, de nem nagyon ment. Szerintem az utitarsnom jobban jart, mivel talat egy "elfekvot" ahol S alaku agyfelesegeken lehetett aludni. Reggel elegge faradtan vagtunk neki a masodik szakasznak, a gepen el is szunditgattam idonkent. Colomboba egy kicsit kesve ertunk, ahol vart minket a 3. utitarsnonk, mivel o ingyen jeggyel ment Male-ba es onnan jott at. Szerintem o az egyetlen ember a vilagon, aki a Maldiv szigeteken kizarolag atszallas celjabol fordult meg. 

Colomboban vart mindket a repteren a soforunk, aki lehozott minket a tengerpartra, ide Unawatunaba. Az ut annak ellenere, hogy kb. 150 km, majdnem 3 orat tartott, mivel csak 100 km autopalya belole, a tobbi helyen pedig igazi azsia kaotikus forgalomban haladtunk. Motorosok, tuktukosok, autok, teherautok rengetege, az eredeti ket sav helyett legalabb 4-ben haladva. Idonkent valaki meg keresztezi is az utat, csak ugy hirtelenjeben, nehogy unalmas legyen az utazas :-) 

Vegre valahara, tobb mint 24 oras utazas utan megerkeztunk a szallasunkra, ami elso latasra sokkal rosszabb volt, mint az internetes kepeken. Mondjuk nyilvan levontam azokbol automatikusan 1/3-ot, de ugy nezett ki, inkabb a felet kellett volna... mondjuk, mint reggel kiderult, nappali fenyben sokkal jobban nez ki, igy azert mar megszerettuk. Nagy elonye, hogy kb. 10 meterre van a tengerparttol, igy barmikor fel eleht menni a szobaba. A hullamok meg egesz ejszaka hangosan verdesik a partot, de annyira, hogy emiatt fuldugoban kell aludnom :-) Az elso ejszaka (meg sajnos azota is) eleg vacakul alszom, valamiert most nagyon zavar az idoeltolodas, pedig maskor nem szokott. Elso ejszaka pl. hajnali 2-kor felebredtem arra, hogy megcsipett 100 szunyog (azota fujom magam es nincs baj), es egeszen 4-ig olvastam. Utana mar jobb volt, de azert ugy keltem fel mint a mosott kaki. Gyorsan megvigasztalodtam egy tengerparti reggelivel :-)

Az elso napot a pihenesnek szenteltuk, strandoltunk, furodtunk, pihentun, aztan elmentunk az obol masik vegebe, ahol egy kis dombra felmaszva egy Buddha, az azt felujito helyi munkasok es vagy 10 kobor kutya tarsasagan megneztuk a naplementet. Este pedig egy tokeletesen fuszerezett rakvacsorat fogyasztottunk el, helyi sorrel leoblitve. A helyi Lion nevu sor meglepoen finom! Az este megkoronazasakent elromlott a WC-m, igy kaptam egy nagy lavort, hogy azzal oblitgessem, amig masnap megcsinaljak. Mondjuk en mindig elrontok egy WC-t, amikor utazom, igy legalabb most elso este letudtam :-) 

Masnap reggel elmentunk mangot venni, amit a reggeli kavezas utan nagy kedvvel fogyasztottunk el a napagyunkban. Mondjuk, nekem egy kicsit csalodast okoztak az itteni mangok, mert meglehetosen sargadinnye izuek. Azota megvigasztaltam magam nehany mangosteen-nel, amiket szerintem 3X aron vasaroltam, de mindegy. Most ettem eloszor, es nagyon bejott!!! 

1 korul bementunk Galle-ba, a kozeli varosba, helyi busszal. Galle ovarosa, ami egy erod sok foleg a holland gyarmatositok altal epitett haziko a Vilagorokseg resze, megerdemelten. Nagyon szep kis hazak vannak itt, kicsit dekadensen romokban, de nekem pont ez tetszett benne nagyon. Ami meg jo az ovarosban, hogy nem "skanzenkent" mukodik, hanem nagyon is a varos szerves resze, pl. amikor (veletlenul jokor idozitve) megerkeztunk, pont vege volt a sulinak, es millionyi feher egyenruhas kislany es kisfiu rajzott az utcakon. Setalgattunk, felmentunk az erod falanak a tetejere, ahol is az egyik bastyan egy helyi kissrac probalt egy kis zsebpenzre szert tenni azzal, hogy onnan ugralt le a sziklak koze a tengerbe, utana meg villamgyorsan felmaszott a varfalon. 

Utana kicsit setaltunk a varos uj reszeben is, a piacot keresve. Itt mar megjelentek a turista zaklato helyiek, akik mindenfele szuvenires helyre akartak elvinni minket, es menekules kozben el is tevedtunk egy kicsit. Jol el is faradtunk, ugyhogy elhataroztuk, hogy hazaindulunk. A buszallomas kicsit kaotikus volt, es bar tudtuk, hogy hanyas buszt kell keresnunk, volt belole harom is, es mindig az elott levore kuldtek tovabb. Vegul egyre feltuszkoltak, de gondoltam, azert csak megkerdezem a vezetot, hogy hova is megyunk. Oda is fordultam, ahol gondoltam valaszt talalok, de a pasi angolul csak annyit mondott, hogy nem tudja. Mar kezdtem felhuzni magam, hogy mi az hogy nem tudja, amikor eszre vettem, hogy milyen hulye vagyok, mivel az otthoni parameterek szerint a bal oldali uvegfal mogotti embert kerdeztem, eszre sem veve, hogy nincs is elotte kormanykerek, mikozben a vezeto a masik oldalon uldogelt nagy nyugalommal :-) Mentsegemre szoljon, hogy a nagy sietsegben ez egyik utitarsnomnek sem tunt fel :-) 

Mire visszaertunk, mar jo ehesek voltunk, ugyhogy be is ultunk egy grillezett tonhalra, salataval es sult krumplival, meg persze a tegnapra mar tradiciova valt sorre. Utana meg korulneztunk a boltokba, hatha lehet talalni valami erdekeset. Egyebkent a helyiek nagyon kedvesek, mosolygosak, es nagyon alacsonyak. Tegnap pl. az egyik pincer kivetelesen volt 180 centi, amire meg is allapitottuk, hogy biztosan a sri lankai nemzeti kosarlabda valogatott oszlopos tagja lehet. 

A vegen egy kis nyelvlecke: a koszonom itt kb. ugy irhato le latin betukkel, hogy esztuti, ami kisertetiesen hasonlit arra, ha magyarul azt mondjuk, hogy ez tuti! Es mivel mi itt eleg sok mindenre mondjuk, hogy ez tuti, lehet, hogy azt gondoljak, hogy mi ilyen udvarias emberek vagyunk, hogy amikor egymas kozott beszelgetunk, akkor allandoan megkoszonjuk a masiknak, hogy volt olyan kedves es megosztotta velunk nagyon fontos gondolatait:-) 

Itt a vege mara, holnap megyunk dzsungelturara, ami biztos jo lesz, foleg ha a beigert piocakkal nem kerulunk kozelebbi kapcsolatba!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése