2005. február 19., szombat

2005. Mexikó 1.

Ket napja mar irtam egy beszamolot, de akkor valamiert nem akarta elkuldeni a yahoo valami hulyeseg miatt. Eleg merges voltam, mert szep reszletes beszamolo volt am!


Na, a lenyeg, hogy itt rettenetesen jo. Nagyon klassz az ido, nagyon sok elmeny er bennunket, eskuszom olyan, mintha mar egy hete itt lennenk, pedig aztan csak ez a negyedik nap. Az egyetlen gond, hogy lassan mindharman betegek leszunk. Ugy nez ki, hogy a repulon elkaptunk valamit, eloszor en lettem szarul, egy napig lazas voltam, most mar csak kohogok, de legalabb a kozerzetem nem szar. Most a Zita fekszik egy kicsit a szallodai szobaban, de mar a Susun is mutatkoznak a tunetek.


Az elso ket nap Mexikovarosban es kornyeken voltunk. Nagyokat setaltunk a belvarosban, metroztunk egy csomot, voltunk az antropologiai muzeumba, ahol eleg erthetoen osszefoglaljak a rengeteg indian torzs kulonbozo korszakait. Voltunk az elnoki palotaban, ahol Diego Rivera freskok vannak, es az udvaran jatszodott a Frida c. film egyik jelenete, amikor talalkozik Frida es Riveira. Elmentunk a moderm muveszetek muzeumaba is, ahol elmeletileg a legtobb Frida Kahlo kep van kiallitva, de egy kivetelevel eppen Spanyolorszagban voltak.


Masodik nap delelott elmentunk Teotihuacanba, megnezni a Hold es a Nap piramist. Meg is masztuk mind a kettot, nekem kozben sikerult belazasodnom, ugyhogy alig vartam, hogy haza erjek, aznap mar nem sokra mentek velem...


Tegnap meg voltunk Taxcoban, ami amellett, hogy egy nagyon szep hegyre felkapaszkodo kisvaros, az orszag ezustiparanak kozpontja. Eloszor megejtettuk a kulturprogramot, vagyis a varoska utcainak bejarasat, ami rengeteg fel-le maszkalassal jart, utana pedig nekialltunk vasarolni. Egyszeruen hihetetlen olcso aron voltak nagyon szep ekszerek. Este meg a foteren mindenki kivonult, doboltak, arusok voltak, meg tuzijatekot is csinaltak a tiszteletunkre!


Ma eljottunk Pueblaba, ami egy eleg nagy varos, a belvarosban csupa kolonialis epulettel. Erdekes, hogy az utcak viszont derekszogben talalkoznak egymassal, mint valami tegnapelott megcsinalt amcsi varosban, es meg hasonloan is vannak szamozva. Ez nagyon fura egy olyan varosban, amit 1500 nemtudomhanyban alapitottak. Meg holnap itt maradunk, aztan megyunk Oaxacaba, utana meg az oceanhoz, szerintem legkozelebb onnan irok majd.


Egyebkent a kaja isteni, ma kostoljuk meg a csokolades csilis csirket, ami Pueblai specialitas. Meg azert mindig keverem az enchillada-t meg a taco-t, de majd csak belejovok! Ja, es reggelire mindig mangot eszek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése