2007. december 4., kedd

Beach baby 1.

Hello mindenkinek a napfenyes Jomtienbol! Vagyis most mar nem napfenyes, mert mar lement a nap... Szoval megint Thaifold, nem messze a hirhedt Pattayatol, tulkeppen ez itt Pattaya kulvarosa, de azert joval kevesbe ipari turistas, mint maga Pattaya. Azert a strandon es ahol ettem, lattam egy ket furcsa parost, oreg feher + csinos helyi fiatal lanyka... hat nekem ez eleg undorito, de hat ez van.

Szokasomhoz hiven kicsit vissza az idoben, Angkorba. Ottartozkodasom 2. napjan reggel elmentunk megnezni nehany messzebb levo latvanyossagot. Ez annyiban is erdekes volt, hogy utkozben atmentunk igazi helyi falvakon, belelattam kicsit milyen is itt az elet. Hat nem jo! A legtobben fahazban laknak, teglaepulet altalabn csak a rendorseg meg a templom, szerintem WC-juk sincs, legalabbis europai ertelemben. A gyerekek osszevissza rohangalnak az utcan, 2-3 eves kor alatt alatalaban meztelenul :-) A szivem meg kozben nagyon fajt, mert biztos vagyok benne, hogy a kis gyerkocok olyan mely szegenysegben elnek, hogy az eselyuk egy normalis eletre a nullahoz konvergal! Meg egy nalunk szegenynek mondott csalad is gazdag kambodzsai szinten.

A gyerekek Kambodzsaban egyebkent gyonyoruek, meg a lanyok is, sokkal szebbek mint a thai lanyok, sajnos szerintem ennek sem lesz jo vege, elobb-utobb ide is el fog erni a szexturizmus, sot meg rosszabb is lesz szerintem mint Thaifoldon, mert azert ott ennyire nem szegenyek az emberek :-(

Na, hogy valami vidamabbrol is beszeljek, a romok utan elmentunk floating village es flooded forest nezobe. A helyi falubol mentunk motoros csonakkal (nem motorcsonakkal, annak nem neveznem), es sokaig mentunk egy csatorna vagy folyo menten. Kb. 5 perc mulva leesett, hogy a part menten levo bokrok nem bokrok, hanem fak!!! Nem volt konnyu felismerni, mert itt meg csak a tetejuk latszott ki, es nehany magasabbnak a torzse - ez segitett a felismeresben. Kesobb aztan szelesebb lett a csatorna, es lehetett latni, hogy korbe-korbe egy vizzel elarasztott erdo van. Ez azert van igy, mert a to, amihez a csatorna vezet a Mekong folyoval van osszekottetesben, es esos idoszak alatt a toba a Mekongbol vezeto masik foyo visszafele folyik, elarasztva az erdot! Szaraz evszakban visszahuzodik a viz a to rendes medrebe. Egyszer csak elerkeztunk az uszo faluhoz, ami tulajdonkeppen colopokon allo hazakbol allt, nem ugy mint Peruban, ahol tenyleg uszo nadszigeteken volt a falu. De azert jol nezett am ki!

A kis gyerekek itt is vadul integettek, a felnottek meg bamultak. Ja, mert hogy kiderult, hogy ket ilyen falu is van, es az en tunder tuktukos guide-om abba hozott el, ami nem annyira turistas. Nem mondom amig ott voltunk lattam vagy ket masik turistat tartalmazo hajot, de a masik faluban allitolag lepni sem lehet toluk, es a helyiek is raalltak az kacatok eladasara emiatt. Kimentunk meg a Tonle Sap tora, ami inkabb tengernek nezett ki, mert nem lehetett latni egyetlen partjat sem. Visszafele az uszo faluban felvettunk egy kosar angolnat, legalabbis gondolom az lehetett, a guidom szerint ugyanis tavi kigyo, az meg szerintem az angolna.

Ezutan visszamentunk Siem Reap-be es el is engedtem haza a tuktukosomat, en meg elsetaltam a turistanegyedbe, megnezni milyen is az. Kiirattam a masodik adag kepet, utana meg ettem egy finom gyomberes halat, a Tonle Sap tobol, rengeteg hagymaval talalva. Na, es akkor elkovettem azt a hibat, hogy bementem a piacra... es jol bevasaroltam. De most onzetlen voltam, magamnak csak egy ezust fulbevalot vettem, a kulfoldi kollekciomba, a tobbi mind ajandek. Utana ugy gondoltam, hogy megerdemlek egy kis labmasszazst!


Tegnap ismet ugyanazzal a tuktuk driverrel elmentunk az egyik legtavolabbi templomhoz, majd kirazta belolem a tuktuk a lelket a kb. 1 oras uton. Azt tuti, hogy vesekovem, ha volt is, mar nincs! Ezt a templomot lady temple-nek hivjak a helyiek, mert olyan kifinomult es gyonyoru faragvanyok vannak a falakon, hogy ilyet ferfi nem csinalhatott. Tenyleg nagyon jol nezett ki, csak az volt a baj, hogy tele volt japan turistakkal. En nem tudom, honnan az a pletyka, hogy udvariasak lennenek, mert messzemenoen nem azok. Szarnak bele, hogy az ut kozepen allnak, es nem tudsz toluk tovabb menni, belesetalnak a fenykepedbe, bezzeg ok orakig fenykepezik egymast mindenhol, ami miatt neked orakat kell varni, hogy lefenykepezhesd a dolgot - nelkuluk, lehetoseg szerint. Bezzeg az europaiak! Komolyan, teljesen jol viselkednek, megvarjak, amig fenykepezel, stb.
Meg megneztunk vagy 4 templomot, de nem untatlak benneteket, majd akit erdekel megmutatom kepeken. Viszont olyan ugyesek voltunk, hogy 1-re mar befejeztuk az aznapra tervezett programot, ugyhogy kitalaltam, hogy mit szeretnek meg megnezni. Mr. Setnek lattam nem esett jol, gondolta csak fel napot kell dolgoznia a penzeert, de keresztulhuztam a szamitasat :-) Szoval megneztunk meg 2 templomot, meg egy rovidke idore visszamentunk a kedvencemhez, ahol csinaltam videokat, hatha jobban latszik majd, milyen gyonyoru, mint a kepeken.

Aztan elmentem vacsizni, kambodzsai barbacuet, 3 fele husbol, a sea foodot, csirket es kigyot valasztottam, a krokodilt nem mertem bevallalni :-) Es kepzeljetek, a pincer csaj kihozott egy fozoalkalmatossagot, es elottem grillezte meg a hust meg a zoldsegeket! Marha jo volt, meg is allt a tobbi turista megnezni, mi folyik itt. A kigyo egyebkent nem rossz, de kicsit ragos. Ja, eloszor ettem sult krumplit palcikaval, ugyanis azt is kaptam koretkent, evoeszkozkent meg csak palcikat, mert a hus olyan pici darabokra volt vagva, meg mert mittudomen... Ja, azt hiszem azt meg nem irtam, hogy itt mindent kanallal es villaval esznek, a kanalak a jobb kezben, a villat a balban tartva, a villaval rasegitve a kajat a kanalra. Pl. ma este vicces volt igy enni a grillezett halamat, de hat ez van, en mar megszoktam.

Este bepakoltam es koran lefekudtem, mert ma fel hetkor kellett kelnem. 9.20 kor ment a gepem Bangkokba, es altalaban itt minimum masfel oraval elobb kell kimenni a repterre. Szoval ott ultem a Siem Reapi minirepteren vagy masfel orat, utana meg a bangkokin kettot, mert varni kellett a buszra, ami egyenesen ide hozott. Bemehettem volna a varosba es onnan busszal ide, mert az surubben jar, de kb. ugyanannyi idobe telt volna ideerni, es igy egyszerubb volt. Ja, gondoltam egy nagyot, megkerdeztem van e valami szuperakcios jegy valamelyik szigetre, de sajnos legalabb oda-vissza 30ezer lett volna, es sajnos az mar nem fert bele a budzsebe.

Szoval 4 korul ertem ide, elmentem abba a guesthouse-ba, amit a multkor kineztem magamnek, es szerencsere volt szobajuk, bar az emailemre azota sem valaszoltak. Gyorsan kipakoltam, kimentem a strandra egyet furdeni, rabeszelt egy helyi arus, hogy csinaltassak hennat a kezemre, emiatt ott kellett ulnom fel orat a strandon, amig megszaradt, de nem baj, mert igy megnezhettem a naplementet :-)

Na, mara ennyi, azert meg egyszer jelentezem biztosan, bar itt mar nem sok minden tortenik majd velem, csak napozok, furdok....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése