2007. december 1., szombat

Angkor, Kambodzsa

Amint a cimbol is latjatok, tegnap atleptem a hatart, es most mar Kabmodzsaban vagyok. Ami azt is jelenti, hogy a high-tech Bangkok utan kicsit az idoben is visszaleptem, legalabbis olyan, mintha a jovobol a multba kerultem volna. Azert nem olyan veszes a helyzet :-) De itt lenyegesen tobb a szegeny ember, es ez meg valoszinuleg egy "meno" hely, hiszen Angkor miatt dugig van turistaval, es mind a penzet kolti. Kis illusztracio: ma kibereltem egy tuktukot egesz napra, mert itt irdatlan nagy tavolsag van ket latnivalo kozott. A pasi nagyon edes volt, a hostelemnek szokott dolgozni, mondott egy csomo erdekes dolgot (ja es jobban beszel angolul, mint barmelyik thai, akivel talalkoztam turistakent). Szoval 10 dollarba kerult az ember egy napra, a vegen adtam neki 11-t, es olyan, de olyan halas volt, hogy adtam neki a mai napra munkat, hogy a nagy szivem miatt holnap is foglalkoztatom :-) Kicsit messzebbre megyunk, mint ma, ugyhogy 15 dollarhoz fogom hozzajuttatni, attol meg halasabb lesz :-)
De vissza a tegnapi naphoz. A repulo, amivel jottem egeszen kicsi volt, csak ket ket ules volt egymas mellett, es propellere is volt. Gondolom, nem ez a rendes neve a dolognak, de en nem ertek hozza. Es amikor megerkeztunk Siem Reap-be, gyalog kellett menni az epulethez, na oke, csak 100 meter volt, hulyeseg is lett volna nem gyalog... Eloszor vizumot kellett szerezem, ami nagyon vicces volt. Ul egy csomo aktatukac egy sorban, mindegyiknek kulon feladata illetve pecsetelnie, megneznivaloja van, nem lehet am az ilyen bonyolult dolgot egy emberre bizni... Szepen sorban adtak egymasnak az utleveleket, es a vegen volt egy pasi, aki probalta kiabalni a neveket, hogy lehet erte menni. Mindezt kb. 150 turista mellett... Ja, es kozben a kozepso munkafazisban levok probaltak az utlevelkep alapjan megkeresni a turistak kozott, akie az utlevel. Rajtam kivul 5 masik magyar is volt ott, de mind oregek, ugyhogy nem szocializalodtam.

Utana jott a hataratlepes, ami olyan lassan ment, hogy el sem hiszem. Mire kiertem a csomagokhoz (20m arrebb), mar csak tok keves csomag volt, de szerencsere az enyem igen. Sajna a repter elott nem talaltam a megigert tuktukosomat, vartam vagy 10 percet, aztan 5 dollarert eltaxiztam a hostelbe. A taxis is kivaloan beszelt angolult, amit arra hasznalt, hogy elmondja 10X, hogy o mar 5 napja var egy fuvarra, amit azert nehezen hiszek el... es persze ra akart beszelni, hogy menjek vele romokat nezni, de nem hagytam magam.

A hostel jo, egyszeru, de tiszta, van etterem is, ott lehet reggelizni, meg ma ott is vacsiztam. A khmer konyha olyan mint a thai, csak fuszerek nelkul... komolyan mondom, szokatlan volt, hogy a kaja ugy nez ki, de nem csipos, nem csilis... A hostelben egyebkent kiderult, hogy a tuktukos meg ott van a repteren, nem igazan tudom, hol alldogalhatott azon a 10*10 meteres teren, ami a repter elott van, hogy nem talaltam meg... Ja, annak ellenere, hogy a hostel eleg basic, es csak 10 dollarbas kerul, van DVD lejatszo a szobamban! (legkondi is, de azt nem hasznalom) Ennek tegnap este nagyon orultem, mivel kaptunk egy CD-t a trening utan, az osszes keppel, amit Orn, a thai ovonenink csinalt, van vagy ezer, ugyhogy azokat nezegettem. Meg mara is maradt, mert tegnap eleg keson ertem ide, meg mar az en kepeimet is egyszer kiirattam CD-re, mert elfogyott a memoria a fenykepezoben.

A mai napot templomok nezegetesevel toltottem reggel fel 10-tol, delutan 5-ig. Nem reszletezem, mert kepek nelkul nem tul jo, csak annyi, hogy az itteni nagy szenzacio, Angkor Wat, szerintem nem a legklasszabb, de azert jol nez ki am! De nekem egy masik jott be igazan, oda lehet, hogy meg egyszer elmegyek, mert 3 napos jegyem van, amivel annyiszor lehet megnezni mindent, ahanyszor csak belefer. (Aki jart mar itt, annak annyi, hogy a Bayon az, ami marhara tetszett). A tuktukosom mindenhol szepen var ram, kozben alszik, ma legalabb haromszor keltettem fel. Ha nem alszik, a tobbi tuktukossal tereferel, szoval nem olyan nehez a munkaja :-)

Meg annyit, hogy itt a rendes bolton kivul, mindenhol dollarba fizet a turista, most olvastam, hogy az automata is dollart ad ki. De facto a dollar a penzuk, bar van nekik sajat, de ugy latszik ok maguk sem ertekelik sokra. Azert, ha egy dollarbol vissza kell adni, akkor abban adnak vissza (jezusom, meg a nevet sem tudom most hirtelen), mar van nekem is, jo lesz majd vizre.

Egyebkent azert kaptok most ennyi beszamolot, mert egyedul vagyok es estenkent elfoglaltsagot kell talalnom magamnak. Igy irok nektek sokszor, bar nem sok valaszt kapok, de azert remelem, hogy nem talaljatok unalmasnak :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése