2013. december 17., kedd

Utolso nap Kuchingban - megerkezes a malaj hegyekbe

Sziasztok megint! Ott hagytam abba, hogy Kuchingban a masodik napon a delutanomat/estemet a szobaban kellett toltenem, mivel zuhogott. Szerencsere masnapra fenyesseges jo ido lett, igy nem kellett tovabbi elazastol tartanom. Igaz, az a cipo, amiben elaztam, meg mindig nem teljesen szaraz, pedig mar eltel egy par nap, de szerencsere van masik :-)Szoval, Kuchingban az utolso napomat egy kicsit lazara vettem, deletott sokaig aludtam, vegre attertem a malaj idozonaba teljesen. Utana Kuchingban tettem egy nem tul hosszu varosnezo setat, es elmentem a hires macskakat lefenykepezni.


Van egy jopar macskaszobor a varosban, mivel a neve, Kuching malajul macskat jelent. Hamar kiderult, hogy ahol elozo nap abba kellett hagynom a varosnezest a zuhogo eso miatt, az kb. 200 meterre volt a macskaszobroktol, azaz a vegcelomtol, csak nem lattam a esofuggonyon keresztul. Na, nem mintha tul jo fenykepeket tudtam volna csinalni kb. 0.5 m latotavolsaggal. Elmentem meg a piacra, ahol az arusok mellett van egy csomo kajalda is, de annak ellenere, hogy nem vagyok ellene az utcai evesnek, eleg bizalmatlan voltam veluk szemben, ugyhogy beultem egy etterembe inkabb. Ismet egy helyi specialitast valasztottam, csirkeragut valamilyen spenothoz hasonlo zoldseggel es bambusszal osszefozve. Nem volt rossz, de itt ettem mar jobbat is.

2-re jott ertem megint a tulaj es elvitt a Sarawak Cultural Village-be. Ettol egy kicsit tartottam, azt hittem nagyon turistas, de kiderult, hogy inkabb olyan, mint a mi szentendrei skanzenunk. Sarawak osszes nagyobb torzsenek haza megtalalhato ott, es a szemelyzet a torzshoz illo ruhakban van. Voltak nagyon erkekes hazak, de legjobban a malaj haz tetszett, ez pont olyan volt, mint amilyeneket a del-kelet-azsia gyarmati koraban jatszodo filmekben lehet latni. A delutan vegen meg volt egy kis tancos show is. Egyebkent feher turista nem is nagyon volt ott, viszont helyiek rengetegen. Hoztak a gyerekeket is, hogy megismerjek a kulonbozo nemzetisegek kulturajat. Tengap az egesz napom rament az utazasra, de igy is volt tervezve.

Reggel hazigazdam kivitt a repterre, ahol megint az Air Asiaval repultem vissza Kuala Lumpurba, amit ezentul csak KL-nek fogok hivni, mert itt ez a meno :-)Egyebkent nagyon erdekes az Air Asia tortene: kb. 10 eve vette meg az allamtol az uj tulajdonos 1 dollarert, mara meg a terseg legnagyobb fapados tarsasaga lett, hihetetlen sok jarattal es evi tobb millio utassal. Na, ez egy igazi sikertortenet!

KL-ben szerencsere nagyon gyorsan megkaptam a csomagomat, igy kb. 20 perc mulva el is indultam a repterrol a KL-i buszallamasra, ami kb. 1.5 orat vett igenybe. Siettem, mert el akartam erni a 14:30-as buszt Cameron Highlandsbe. Kb. 13:20-ra voltam ott ahol jegyeket lehet venni, es mondtak, hogy van egy 10 perc mulva es meg elerem, ha sietek. Csakhogy en meg nem ettem, pisilni kellett, meg minden, de hatalmasat rohanva, teljes menetfelszerelesbe megoldottam mindent, meg kajat is vettem az utra. 13:30-kor ott is voltam a busznal. Na, kar volt persze annyira sietni, meg ki sem nyitottak az ajtajat. Kb. negyed ora mulva megjelent nagy komotosan a sofor, vegre berakhattuk a csomagogat es fellszallhattunk. De elindulni meg nem indultunk persze, szerintem azert mert meg keves utas volt. Idonkent walkie-talkie-ztak a jegyarusokkal, ami utan mindig felbukkant 1-2 uj utas, es igy ment ez egesz negyed haromig!!! Na, akkor vegre elindult a fel kettes busz :-)

Az ut nagyon szep volt, ugyertve az autopalyas resz utan. Nagyon kanyargos uton jottunk, hegyek-volgyek kozott, amik dus novenyzettel voltak boritva. Ut kozben egesz vegig kinaiul beszelt ket oregur elottem nagy hangerovel, ha tudnek a nyelvukon, szerintem az egesz elettortenetuket megismertem volna. Azert beszeltek egyebkent hangosan, mert nem egymas mellett, hanem egymas elott ultek. Hogy miert, azt nem tudom, mert volt meg egymas melletti szabad hely :-) Kb. 4 oras buszut utan 6 ora fele meg is erkeztem Cameron Highlandsbe, ahol is kb. 15 fokkal huvosebb van, mint mashol Malajziaban, konkretan pulcsit kell hordani, este pedig majd meg fagytam a szobamba, de szerencsere jo vastag a takaro. Egyebkent azt hittem, hogy nincs kisebb furdoszoba a vilagon, mint amennyekkora a szingapuri hotelben volt, de van! A mostani mar tenyleg biztosan rekord, mert nem nagyobb, mint nalunk egy kezmosos WC, csak meg a zuhany is van benne, termeszetesen talca nelkul, ugyhogy zuhanyzas utan egy jo ideig a vizben kell minden mas szuksegletet elvegezni :-)

Gyorsan lepakoltam, es elmentem enni, mivel aznap meg csak vacak dolgokat ettem. Az etterembe odajott egy idosebb angol pasi, hogy ha nem zavar csatlakozna, mivel o is egyedul van. Kiderult valahol itt tanit Malajziaban egy iskolaban, es mivel itt most van a leghosszabb iskolai szunet, eljott egy kicsit kipihenni a hoseget. Beszelgettunk egy csomot a tapasztalatairol, meg utazasokrol, ugyhogy egesz jolt telt az este.

Ma reggel egy felnapos turaval kezdtem a napot. Vegiglatogattuk a kornyek legfontosabb latnivaloit egy dzsippel, kb. 7-8 masik turistaval. Nagyon jo fejek voltak, sokat hulyeskedtunk es a vezetonk is nagyon jo volt, sokat meselt mindenrol. Eloszor elmentunk megnezni a teafoldeket, amik itt barsonykent boritjak hosszan a hegyeket-volgyeket. Aztan kovetkezett a Mossy Forest, ami arrol hires, hogy az osszes fat moha boritja, jo vastagon. Az egesz olyan volt, mint egy elvarazsolt erdo. Szerencsere a csapat megszavazta, hogy ne a konnyebb utvonalon menjunk, inkabb legyunk sarosak, de lassunk tobb mindent! Ezutan elmentunk meg egy teagyarba, de ez nem volt olyan klassz, mint Sri Lankan, mert ez egy jo nagy gyar, es csak egy uvegfal mogul lehetett nezni a munkafolyamatokat. Sri Lankan viszont egy kicsi helyen voltunk, ahova be is mehettunk es egesz kozelrol lattuk a gepeket is. A vegen lehetett valasztani, hogy a szomszed falubol az erdon keresztul visszasetalunk, vagy kocsival visszahoznak. Egy nemet parral a seta mellett dontottunk, de olyan rovid volt, hogy mar fel ora mulva itthon is voltunk.

A mai erdekesseg pedig a kovetkezo: mar mashol is felfigyeltem erre, de most mar biztos: a malaj nok nem szivesen hasznaljak az angol WC-t. Ez nekem kulon jo, mert mindig a guggoloshoz allnak sorba, en meg soron kivul mehetek a rendesbe!

Na, mara ennyi, mert mar ehes vagyok, megyek eszek valamit.

Holnap meg itt Cameron-ban, es igen, van akkor szerencsem, hogy tudunk menni rafflesia nezoben, mert epp ma nyilt ki egy. Ez a vilag legnagyobb viraga, husevo, egesz evben, de varatlan napokon no, es csak par napig tart a viraga. Mar Sarawakba is meg akartam nezni, de ott nem volt eppen egy sem. A mai tura alatt kaptuk a hirt, hogy van egy uj, ugyhogy holnap megyunk! Majd kesobb meg ma frissitem a kepeket, a link ugyanaz lesz, mint az elozo posztban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése