2007. november 18., vasárnap

Bangkok 1.


Ott kezdem, hogy tul vagyok egy hatalmas kulturalis sokkon, tegnap este ugyanis olyan erzesem volt, hogy valaki vigyen azonnal haza :-) Mondjuk szerintem ez reszben a 10 oras repulout hatasanak is volt koszonheto, ami alatt alig aludtam, meg annak, hogy mar sotetben ertem a szallodaba es ugy minden teljesen mas.


Szoval, Bangkok nagyon erdekes hely, bar meg keveset lattam belole, inkabb csak benyomasaim vannak. Rengeteg fele illat es szag kavarog az utcan, kaja, fuszerek, neha valami furcsa allagu az aszfalton folydogalo ize szaga, szerintem jobb, ha nem is tudom pontosan mi a fene az. A szalloda kornyeken vannak kis kifozdek, meg mindenfele furcsa boltok, szoval van egy kis helyi milio. Viszont az a par utca korul van veve mindenfele nagyon modern epuletekkel, irodahazakkal. Ja, hat igen, Bangkok nagyon ketarcu varos. A csupa uveg felhokarcolok mellett rengeteg reszen badogvarosok vannak. A metro hipermodern (ket ajtaja van, az egyik a peront vedi, hogy ne essenek be az emberek), viszont az utcat hasznaljak szemetesnek.
A thaiok nem beszelnek angolul, meg ha azt allitjak, hogy igen, akkor sem. Nagyon basic angolul probalkozom mar csak, de meg a szalloda recepciojan is igen nehez barmit is megmagyarazni... viszont most voltam thai masszazson, ott abszolut nem beszelt a csaj angolul (a tulajno azert igen), de ott meg nem is nagyon volt szukseg ra, elmutogattuk egymasnak a dolgokat. Ja, itt egy ora thai masszazs fele annyiba kerult, mint otthon fel ora sima hatmasszazs, es meg nem is kerestem nagyon olcso helyet, ez volt legkozelebb a szallodahoz.

Tegnap este baromi faradt voltam, hamar elaludtam, 9-kor, ami nektek delutan 3. Orultem, hogy ilyen faradt voltam, mert ma mar magamtol helyi ido reggel ebredtem, remelem ennyi volt a jetlag.
Frissen fiatalosan megreggeliztem, aztan elindultam gyalog, valami egy orat mentem, mire megtalaltam a metrot, ami a vasutallomasra vezet. Tudtam, hogy nincs kozel, de azert nem gondoltam, hogy ennyire... Utkozben lattam azt a sok uvegpalotat. A metroval meg kimentem az allomasra, hogy elmenjek Ayutthaya-ba, a regi fovarosba. Biztos fura, hogy eloszor nem Bangkokot neztem meg, de 1. Ayutthaya-ban romok vannak, amiket ugye en nagyon szeretek, 2. gondolom a treninges emberek is akarnak majd Bangkokban csaszkalni a hetvegen, hatha jofejek, es akkor egyutt mehetunk.


Szoval, felultem egy vonatra, 3. (legalacsonyabb) osztalyra, amihez kepest az otthoni piros helyi vonat Intercity. Viszont nagyon erdekes es kalandos es nevetsegesen olcso, kevesebbe kerult, mint otthon egy metro szakaszjegy az Arany Janos utcaig. Egyebkent a penztaros nem is kerdezte, hogy akarok-e magasabb osztalyon menni, egyszeruen csak ezt adta. Beszelgettem egy csapat japannal, aztan egyszer csak jott a kaller, es az osszes turistat felallitotta, hogy nekunk csak allo jegyunk van, (ez igy is volt igaz), viszont leultette a helyunkre a helyieket, akiknek szerintem ugyanolyan jegyuk volt. Onnan gondolom, hogy akinek helyjegye volt, az mar addigra maga allitotta fel a helyerol a turistakat. Szerencsere mar csak kb. 20 perc volt hatra az utbol, ugyhogy nem volt annyira veszes.

Ayutthaya-ban kb. 3 orat romos templomokat nezegettem, ezt nem reszletezem, ugyis mindenkit untatna :), de hat engem igy kalibraltak, hogy mindenfele romokert kepes vagyok lejarni a labamat. Csak annyit hogy szepek voltak, bar eleg egyformak, nem ugy, mint a mexikoi romok. Jol el is faradtam, ugyhogy az allomasra mar tuktukkal mentem vissza. Beultem kajalni egy nagyon finomat, rizses, bazsalikomos rakos valami, volt benne csili is, de mersekelten volt csak csipos, meg lehetett siman enni. A tulaj egy fiatal vicces ficko volt, persze kerdezoskodott, es amikor mondtam honnan jottem, nem csak a fovarosunk nevet kozolte, de eldicsekedett, hogy tud valamit magyarul. Hat ez az volt, hogy Te hulye. Kedves turistatarsainknak ezt jutott eszebe megtanitani vele :-) Azert a vegen megkerdezte, hogy mondjuk, hogy koszonom, gondolom javitani akarta a magyar tarsalgasi stilusat...



Visszafele a vonaton a kalauz hagyott ulni, pedig ugyanolyan jegyem volt. Na a sinek mellett pl. tok sok ilyen badog es fahazat lehetett latni, zajlott az elet bennuk, es persze majdnem mindben vilagitott a tv kepernyo. Arra nem eskudnek meg, hogy WC van bennuk...

Igy, hogy egyedul vagyok, kicsit ovatosabb lettem, pl. mivel mar 6-kor sotetedik, es mire visszavonatoztam, mar 6 ora volt, inkabb fogtam egy taxit a szallodahoz, mert kellett volna gyalogolni valamennyit, egyedul meg nem volt kedvem ismeretlen kornyeken. Ja, viszont marha vicces, hogy senki nem tud itt visszaadni 1000 bhatos cimletbol, ami kb. 5ezer forint. Kellett vennem a boltba egy 50 forintos ragot, hogy ki tudjam fizetni a taxist :-)
Fu, annyi minden van, hogy hirtelen nem is tudom, mit is irjak. Meg csak alig 24 oraja vagyok itt, de hihetetlen mennyi elmenyem volt! Mondjuk most majd holnaptol kicsit lassulnak az esemenyek, mert kezdodik a trening, reggeltol estig csak okosodunk. Mondjuk holnap este elvisznek minket bowlingozni, gondolom, ismerkedes celjabol. Az utolso nap meg lesz bucsuvacsora, amit egy a folyon fel-ala meno hajon csinalnak. Ez tok jo, mert meg lehet nezni a kivilagitott Bangkokot.
Ja meg valami... itt akkora a mocsok, hogy amikor hazamentem es lezuhanyoztam, szabalyosan lattam, hogy jon le magamrol a mocsok... utoljara en ilyet talan valami taborozas utan lattam...Na, es persze olyan paras a levego, hogy azt el sem tudom mondani, gondolom ezert is ragad jobban az emberre a kosz. Meg ha nem is sut eppen a nap, akkor is tok nedves a borom, pedig nem az az izzados tipus vagyok.
Szoval, minden rendben, tetszik itt a hely, de azert a szivem csucske marad Kozep es Delamerika :-) Ott legalabb ertem a nyelvet, itt meg elolvasni sem tudok semmit. Mondjuk azert szerencsere itt a nagyobb utcak neveit kiirjak normal betukkel is, kulonben nem tudom, mit csinalnek...
Na, mara ennyit, majd meg hamarosan jelentkezem!ambodzsabol jelentkezem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése