2007. november 26., hétfő

Bangkok 4.


Na, a hetvegen annyi minden tortent, hogy nem is tudom, hol kezdjem...
 
Szombat reggel koran keltem, 7-kor es nyakamba vettem a varost. Nem reszletezem kulonoskeppen, csak annyi, hogy egy csomo latnivalot megneztem, 5 templomot, amit itt wat-nak hivnak, a regi es a mostani kiralyi palotat; lattam nagy fekvo buddhat, szinarany buddhat, meg egy kicsit is jade kobol. 


Utaztam mindenfele kozlekedesi eszkozon, csatorna hajon, aztan atszeltem komppal a Chao Praya (asszem igy hivjak) folyot, majd expressz hajoval hosszaban is utaztam rajta, tuktukoztam, taxiban ultem, es a nap vegen kiprobaltam vegre a sky traint, ami 2-3 emelet magassagban megy az ut felett es az epuletek kozott, nagyon erdekes erzes. Elgondolkodtam rajta, hogy milyen lenne, ha a koruton ilyenek rohangalnanak... Persze nalunk alacsonyabbak az epuletek, lehet, hogy csak a tetoket lehetne latni, itt meg ott kezdodnek igazan csak a magas toronyhazak.

Volt meg egy nagyon durva dolog - megfordultam mar szerencsere egy ket turista latvanyossag kozeleben, de soha nem lattam annyi turistat osszezsufolodva, mint itt a kiralyi palotaban levo Wat Phra-ban! Talan a Vatikani muzeumban volt valami hasonlo erzes, de ez meg sokkolobb volt. Szo szerint lepesben lehetett csak lavirozni a rengeteg kinai meg orosz kozott! Fenykepezni sem volt konnyu, mert mindenki mindenhol fenykepezkedett, nulla tekintettel arra, hogy a masikat eppen akadalyozza valamiben... Hihetetlen volt, komolyan elgondolkoztam azon, hogy a fold erosen tul van nepesedve...

A masik vicces dolog volt, hogy a palotahoz, aminek a kornyeket harom fo nevezetesseg is van, eleg sokat setaltam, es utkozben harom helyi is beprobalkozott azzal, hogy a fenyunnepseg miatt csak delutan lesz minden nyitva, de addig is ok elvisznek valamelyik olyan templomhoz, ami nyitva van delelott is, csak persze meg kell allniuk tankolni a tuktukba utkozben, es termesztesen valami center-nel vagy piacnal lehet csak tankolni :-) Ennel a pontnal megint csak dicserni tudom a Lonely Planet elorelatasat, mert ott leirjak ezeket a trukkoket, igy nem doltem be... viszont szerintem vannak akik igen, mert nehany nevezetessegbe a turistak csak egy kapun mehetnek be, es nem mindig egyertelmu, hogy hol, pl. ahonnan en erkeztem a palotahoz, egy darab turistat nem lehetett latni, szoval egy kicsit en is elbizonytalanodtam, a konyv tanacsai ellenere...

Tok faradtam hazaertem es eppen hogy csak kajaltam, meg lezuhanyoztam az egesz napi port, es otkor mar indultunk is a fenyunnepre, "videkre". Egy kisebb varoskaba mentunk, ahol tenyleg mi voltunk az egyetlen turistak, es a fesztival meg olyan volt, mint nalunk a bucsu 20 evvel ezelott, csak ringlispil nelkul. Ettunk a standokrol, de sajna ketszer is rosszul valasztottam, de aztan a vegen mindenki a svajci fiu hatalmas grillezett halat ette, csaladias hangulatban. Az irto finom volt! Kozben a szinapon ment a musor, volt stand up comedy, amibol persze nem sokat ertettunk, pedig rajtunk is viccelodtek valamit, mert mondtak nehany angol mondatot, meg sokszor a farang szot, ami nem azsiai embert jelent.
Enekeltek is, de sajna az en fulemnek az itteni zene inkabb banto, mint kellemes... Viszont a fo attrakcio a szepsegverseny volt, kb. 10-12 eves kislanyokkal, akik kb. 20 evesnek voltak kifestve. Kisetaltak mind a szinpadra, es aki a kozonsegtol a legtobb viragot begyujtotte, az nyer. A furcsa, hogy aki europai szemmel a legszebb volt, az nem kapott olyan sok viragot. Ja, az egyik afrikai a csapatunkbol nem birt magaval, vett egy csokor viragot, es odaadta a kivalasztott lanynak. Szegeny kiscsaj teljesen ledobbent, amikor meglatta, hogy egy neger pasi nyujtogatja neki a viragot...

Volt meg thai box, de amig ott voltunk, csak kis sracok kuzdottek egymassal, ami nekem nem nagyon tetszett, rossz nezni ket tizeves gyereket, amint osszeverik meg rugdossak egymast, megha tudom, hogy ez sport, akkor is.

Az est fenypontjakent vettunk viragkosarkakat gyertyaval a kozepen, es miutan meggyujtottuk a gyertyat, utjara bocsajtottuk a folyon, es itt lehetett kivanni egyet.

Vasarnap reggel pedig a berelt minibuszunkkal elindultunk a tengerpartra, Pattayara. Oszinten szolva nem ertem egeszen, miert van olyan rossz hire a helynek, mi vegigkocsikaztunk majdnem az egesz tengerparton es se olyan hatalmas tomeget, se sok szexbart nem lattam, bar mondjuk az utobbi annak is koszonheto volt, hogy nappal voltunk :-) Komolyra forditva a szot, szerencsemre egeszen lementunk a Jomtienig, ami egy kisebb hely delre Pattayatol, ami rajta volt a lehetseges helyek listajan, ahol az utolso 4 napomat akartam eltolteni. Itt meg foleg helyi turistakat lattam, leven vasarnap, es bar mar kb. 12 ora volt, egyaltalan nem volt tomeg a strandon. Gyorsan belevetettem magam a habokba, aztan kicsit napoztam, de eddig ugy tunik a thai nap nem olyan kompetens a borommel, mint a mexikoi, alig barnultam valamit. Elmentem setalni egy kicsit, hogy megnezzem, hogy jo lesz-e a hely, megneztem nehany hostelt is. Talaltam is egy nagyon klasszat, kb. 2500/nap, ugyhogy meg egyet alszom az egeszre, aztan szerintem le is foglalom. Jomtienbol lehet menni a szigetekre, ahol kicsit szebb a tengerpart, viszont bazisnak meg nagyon jo, mert konnyen el lehet jutni a repterre.

Mire visszaertem a tobbiek eldontottek, hogy marpedig csapatepitesken bananozni fogunk. Tudjatok, az amikor egy banan alaku izet huz maga utan a motorcsonak es altalaban jo nagyokat lehet borulni a vizbe. Marha jo volt, en regebben azt hittem, hogy ez csak gyerekeknek valo szorakozas, most mar tudom, hogy egyaltalan nem :-) Annyira kellett kapaszkodni, hogy tiszta izomlazam van a karomban... jo parszor beleborultunk a vizbe, amit tok jo erzes, viszont nagyon nehez visszakecmeregni a bananra! Egyszer meg tok hosszan mentunk a hullamokban, akkor meg en ultem elol, es akkorakat dobott rajtam a banan, hogy neha mar vagy fel meterre is felemelkedtem, Aptab, aki mogottem ult, aggodott is, hogy jol kiesek elore, de ugyes voltam :-)

Egyebkent halal jo tarsasaggal voltunk lent, a legjobb fejekkel a treningrol. A buszban sokat beszelgettunk, sok erdekes dolgot tudtam meg Nepalrol, Pakisztanrol, meg Zambiarol, meg hogy arrafele hogy gondolkodank az emberek az elet dolgairol.

Mielott visszamentunk a hotelbe, a ket jofej thai, akikkel voltunk, elvitt minket egy seafood utcai etterembe, ahol nagyon finomat kajaltunk. Rendeltunk mindenfelet, es mindenki megkostolt mindent, tiszta osztalykirandulas feelingem van.

Ma mar sajnos megint a treningterembe toltottuk a napot, kevesebb izgalommal. Bar ma mar elkezdunk keszulni szerdara, amikor is megyunk az uszo piacra, esettanulmanyozni. Ertekelnunk kell majd az egyik legfobb Bangkok koruli turistalatvanyossag problemait, eleg erdekesnek igerkezik, ma kitalaltuk, hogy miket kell majd kerdezni a helyiektol, meg az odalatogato turistaktol. Lehet, hogy az orosz tudasomat is be kell majd vetni, mert az oroszok itt mindenutt a spajzban vannak!

Na, mara ennyi, zarul Miki mokatara, meg csak annyit, hogy holnap megyunk 4D moziba, amire nagyon kivancsi vagyok. A tobbiek kozul voltak mar 3D-sben, de ez allitolag meg nagyobb elmeny.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése