2010. január 17., vasárnap

Az elso nicaraguai elmenyek

Hola, que tal? Most mar minden nagyszeru, de az elso napot egyedul toltottem itt Nicaraguaban. Utitarsaim, akik a British Airways kesesenek jovoltabol lemaradtak a csatlakozasunkrol Miamiban, szombat delutanra ertek be engem Leonban.
Szoval nalam a repulesekkel semmi gond nem volt, minden rendben ment, amig meg nem kaptam az sms-t Kasiaektol, hogy nem erik el a gepet Miamibol Managuaba. Hat nem voltam boldog, hogy az elso estet es pont a managuait egyedul kell toltenem, meg hat egy halom penzt elsmseztunk, mire kitatlatuk, hogy akkor hol is talalkozunk. Ugyanis Managua nem egy kifejezett turistahely, en nem is akartam ott a kelletenel tobb idot eltolteni, foleg egyedul. Igy aztan miutan reggel (inkabb hajnalban, meg az otthoni ido szerint mukodom) felkeltem, megbeszeltuk, hogy az utitervnek megfeleloen Leonba megyunk, en mar reggel persze, ok meg jonnek, ahogy tudnak.
Pentek este, mikor ideertem Managuaba, mar nem tudtam penzt valtani, igy elsetaltam a hotelbol a Centro Commercialba, mert csak a bank valt itt penzt. Hat eleg furcsa varosszerezete van Managuanak. Van egy keves haz egyrakason, aztan mintha valami ket falu kozotti ut lenne, nehany hazzal tarkitva, aztan egy nagy ter es hopp ott is van a kereskedelmi kozpont. Ezt utana is meg tudtam figyelni, hogy sok onnallo kis resz logikatlanul kapcsolodik ossze, talan a modern negyedben lehet valami varostervezes, de nem vagyok benne biztos, mert azt nem lattam.
Miutan mar volt cordobam, ami a helyi penz, fogtam egy taxit es kimentem a Leonba indulo minibuszokhoz. Ez egy buszgarazzsal keresztezett piac volt, nagy nyuzsivel. Olyan sokan voltak a busznal, hogy csak a 3.-ra fertem fel, oda is csak ugy, hogy a ket ules sor kozotti muanyag alvazreszen uldogeltem. Jo kenyelmelen volt, es mivel a motor alatta volt, rohadt meleg is. De a sok szenvedes utan megerkeztem Leonba, ami egy tunderi varoska.

Van egy rakas nagyon szep templom, kisebb furcsasagokkal, pl. fekete boru Jezus szobor, vagy pl. Jezus mellett kiallitjak a kereszten logo ket latrot (latort?) is, nagyon sok aranyos kis utca, szep szines hazacskakkal. Mondjuk ottletem elso orajat extrem, hatizsakos varosnezessel toltottem, hotelt keresve, vegul egy nagyszerut talaltam. Kozben vegre megkaptam az sms-t a lanyoktol, hogy mar Managuaban vannak, minjart indulnak utanam Leonba. Igy megnyugodva megebedeltem es nekivagtam a varosnak. Kerestul kasul setaltam, ami mondjuk nem nehez, mert a legszebb resz kb. harom hosszu utcabol es szamos meroleges mellekutcabol all. A legjobb az volt, hogy fel lehetett menni a katedralis tetejere, onnan pedig nem csak a varost, de a kornyezo hegyeket es vulkanokat is lehetett latni! 5 Ora elott visszamentem a szallodaban, hogy vegre talalkozzak a csajokkal, nemsokara meg is jottek, hat nagy volt az orom es a boldogsag. 

Meg sotetedes elott setaltunk egyet a varosban (itt kb. negyed hetre tok sotet van mar), aztan ettunk egyet es megkostoltuk a hegyi rumot, ami nagyon finombak bizonyult. Mivel kozben jol el is faradtunk, es persze meg mindig az otthoni ido szerint mukodunk, 9 korul mar agyban is voltunk.
Emiatt persze ma reggel kora hajnalban mar fent voltunk, en pl. fel hatkor. Negyed 7 korul rajottem, hogy a tobbiek sem alszanak (csak mindenki a masikra valo tekintettel nem nagyon zorgott) igy felkeltunk, megreggeliztunk, es elindultunk Leon Viejoba, (regi Leon), ami tulajdonkeppen Leon version 1 volt, csak meggondolatlanul egy vulkan melle es egy toresvonalra epitettek a spanyolok, ugyhogy amit meghagyott belole a foldrenges, azt beteritette az elso vulkankitores. Nem is maradt belole sok, viszont a helyszin az nagyon szep volt. Az erod hult helyerol nyilo kilatas egyenesen csodalotos, elottunk volt a Momotombo vulcan (Nica jelkepe) es a Managua-to.


Ezutan visszamentunk Leonba, marmint a mostaniba, es a lanyoknak, mint a varos nagy ismeroje (tegnaprol :-)) varosnezest tartottam. Egy kis ebed utan elindultunk Granadaba, a masik spanyolok alapitotta varosba. Ehhez eloszor minibuszra szalltunk Managuaig, ott pedig atszalltunk egy autentikus helyi direkt jaratra. A direkt szo nem azt jelentette, hogy meg sem alltunk, mivel itt a buszokon van egy kiabalos ember, aki a nyitott ajtobol kilogva szedi ossze az ujabb es ujabb utasokat. Ez meg azt is hozza tettem, hogy minden felszallo muchachaval, korra tekintet nelkul flortolt egy kicsit. Vegul is elhoztam minket egeszen Granada fotereig, onnan pedig mar hamar talaltunk is egy klassz uszomedences szallodat.



Most eppen vacsibol jottunk haza, de szerintem amint ezt befejezem mar megyek is aludni, pedig meg csak 9 ora van! De elobb elmondom az egyetlen problemamat eddig: nem vagyok megelegedve a kajaval. Meg lehet enni, de olyan semmi kulonos. Nem hasznalnak fuszereket, mint Mexicoban, csiposnek sem csipos, olyan tenyleg semmilyen. Azert ehen halni nem fogunk! Na, ennyi mara, nemsokara ujra jelentkezem.

5 megjegyzés:

  1. Volt egyszer egy brazil témájú kiállítás a Néprajzi Múzeumban, köztük házi oltárokkal. Na ott láttam fekete bőrű Jézust:-)
    Pont akartam kérdezni valamit a kajáról, aztán a végén olvasom a csalódást. Mi mégis? Sima rizs, bab, paradicsom? Semmi chili, lime juice, koriander?

    VálaszTörlés
  2. Ja, meg a Madonna "Like a prayer" című számában... :)
    Zoli Te meg mikor jössz már haza, hogy csinálj nekünk valami finomat, amiben van chili, lime juice meg koriander :)
    Puszi Krisztinek is!
    Ági

    VálaszTörlés
  3. @ness:
    Kriszti a főnök, akkor megyünk,amikor neki jó:-)
    Itt Kaziban amúgy az tetszik nagyon, hogy annyi koriander van, mint ha Mexikóban lennénk. Chili is ezerrel még télvíz idején is, lime juice-szal már bajban vannak, talán még húzósabb a lime ára, mint otthon:-)
    Szilvi, ne festményekre költsd a pénzed,
    hanem vigyél haza jó sok lime-ot:-)))

    VálaszTörlés
  4. Én a hegyek miatt irigyellek Titeket a legjobban. :-)
    Szilvit meg a jó meleg miatt :)
    Itt ronda hideg, latyakos idő van... :(

    VálaszTörlés
  5. @Zolialmatyban: Lime-ot nem vihetek, mert nem engednek atszallni az USA-ban, papiron meg van tiltva az eloallat es noveny szallitas :-) Ma volt eloszor szerencsenk nemi korianderhez a kaposztasalatan, de ez meg most mar Costa Rica.

    VálaszTörlés