2010. január 4., hétfő

Vissza Közép-Amerikába

Néhányat kell már csak aludni és indulunk a következő utunkra, ezúttal megint Közép-Amerikában keressük a kalandokat. Nicaraguát, Costa Ricát és Panamát próbáljuk felfedezni.
A térkép mutatja az tervet, remélem minél több minden belefér az időnkbe. A kékkel jelzett helyekre mindenképpen el szeretnénk jutni, a sárgákat pedig majd meglátjuk.
Managuába érkezünk, de ott nem töltünk sok időt. Nicaraguában Leon, Granada, Masaya és Catalina városokat nézzünk meg, meglátogatjuk a Masaya vulkán kráterét, az Ometepe szigetet, végül San Juan del Sur-ben, a Csendes-óceán partján pihenünk egy kicsit, mielőtt tovább indulunk Costa Ricába.
Costa Ricában a természetjárásra koncentrálunk, elmegyünk a Monteverde és Santa Elena nemzeti parkba, ahol esőerdőket nézegetünk. Ezután az Arenal vulkánhoz utazunk, majd innen Alajuela városába megyünk, ami jó bázis lesz a Poás vulkán és Sarchi kézművesvároska felfedezéséhez. Innen Puerto Limonba utazunk, ahonnan csónaktúrára indulunk a Tortuguero nemzeti parkba, amit mini-Amazonas vidéknek neveznek. A következő napokat a Karib-tenger partján töltjük, mielőtt tovább indulunk Panamába.
Talán Panamában töltjük a legkevesebb időt, itt az El Valle városát és a környező természeti szépségeket látogatjuk meg, majd tovább utazunk Panamavárosba, ahol megnézzük az óvárost és a  híres csatornát. Ellátogatunk még Portobelloba, ahol megcsodáljuk a régi spanyol erődöt.

Central America nagyobb térképen való megjelenítése

1. Nagyon tetszik, ahogy leírtad a programot. Bejárjátok Közép-Amerika nagy részét és kb. ilyen természetességgel írsz a programról: Reggel felszállunk a 6-os villamosra és elmegyünk vele a Nyugatiig. Ott pár percet nézelődünk, majd újságot veszünk. Onnan vagy gyalog, vagy egy állomást metróval elmegyünk a Lehel térig.Kíváncsian várjuk, hogy múlt hét óta miben változott a piac kínálata. stb. stb.:-)))
    Irigyellek benneteket:-)

2. @Zolialmatyban: Ugye nem csak ugratsz, tenyleg tetszik :-)

3. @Szilva27:
    Persze hogy tetszik, pláne ha lenne már valami fönt Costa Ricáról:-) Na meg majd Panamáról. Arról az országról keveset hallani. Minden amit tudok róla, az a Panama csatorna, meg talán Costa Ricán kívül ott élnek egyedül feketék Közép-Amerikában, ha jól tudom. Na meg azt is hallani, hogy a Kolumbiai határnál jó vigyázni, mert az emberreblás, kokaincsempészet, lövöldözés mindennapos:-)

4. Már kíváncsian várom a fejleményeket! Vigyázzatok magatokra! Puszi innen lentről...:-)