2011. április 15., péntek

Henyeles, 1000 km, Hanoi ujra es meg tobb vasarlas

Nahat, tobb szempontbol ram sem ismernetek. Eloszor is, mar masodik nap untam egy kicsit a tengerpartozast, pedig semmi baj nem volt a hellyel, lehet, hogy oregszem :-) Gondolkodtunk meddig is maradjunk, aztan vegul is ugy dontottunk, hogy 3 nap eleg lesz, igy vettunk egy repjegyet tegnap estere, es itt is vagyunk Hanoiban. De vissza egy kicsit a tengerparthoz. Ket napig semmit sem csinaltunk, csak jo kesoig aludtunk, komotosan megreggeliztunk, aztan le a partra. Mivel a nap iszonyuan eros, csak nehany orat maradtunk, azt pedig napozassal es a kulonfele arusok es etterem reklamemberek elhessegetesevel toltottuk. Meg persze furdozessel, ami nem volt konnyu, mert ahogy mar irtam, jo nagy hullamok voltak. Szerencsere a harmadik nap kicsit gyengebb szel volt, ugyhogy lubickolni is tudtunk egy kicsit.

Tegnap este aztan felszalltunk a Vietnam Airlines egyik gepere, amitol egy kicsit tartottunk, de teljesen jo kis gepekkel repulnek, a stewardessek tradicionalis vietnami ruhaban, a pilota pedig feherember volt. Vicces volt egyebkent, hogy Nha Trang reptere sokkal jobban nez ki, mint a hanoi-i, ami elmeletileg az orszag egyik fo nemzetkozi reptere. Eleg keson ertunk vissza, igy mar csak aludni volt eronk.

Reggeli utan megszerveztuk a kovetkezo napok programjat Mr. Hung segitsegevel, aki a hotel managere, es egy utazasi irodat is uzemeltet hazon belul. Szerzett nekunk vonatjegyeket, meg holnapra egy kocsit, amivel megnezzuk a kornyekbeli kezmuves falvakat. Ez eleg nehez lett volna tomegkozlekedessel, igy inkabb aldozunk ra tobbet. Egyebkent valoszinuleg kezdunk hozzaszokni az itteni angolhoz, amikor visszajottunk, Mr. Hung beszede olyan ertheto volt, mintha Oxfordban tanult volna angolul, pedig az utazas elso napjan azt sem tudtuk mirol beszel, csak talalgattunk. Persze nem javult o ennyit, csak a tobbihez kepest tunik most olyan ugyesnek :-)

Elhataroztuk, hogy ma ajandekvasarlassal toltjuk a napot, de aztan az elejen fokent magunknak sikerult venni dolgokat :-) Teljesen meg vagyunk orulve itt a shoppingolasert, mintha nem is mi lennenk. Az is igaz, hogy nem jartunk meg ilyen helyen, ahol ennyire olcson nagyon klassz dolgokat lehet venni. Akit erdekel, elmondom, sikerult vennem meg ket ruhat (es meg vissza fogok menni egy harmadikert), egy "igazi" Ray Ban napszemuveget (csak a buli kedveert, mert nem biztos, hogy annyira kiszuri az UV sugarakat) es persze Converse cipot. Na, ez most igy nem is hangzik olyan soknak, de valahogy az ajandekokkal jo sok minden osszejott. Konkretan kellett vennem egy uj "kis" hatizsakot, attol tartva, hogy ha mindent a nagyba rakok, akkor tulsulyom lesz a repulon :-)

Egyebkent itt mindent meg lehet masolatban kapni, bar neha az az erzesem, hogy nem is masolatok, csak "valahogy" kikerultek a gyarbol, vegul is eleg sok mindent itt csinalnak... de igazabol nem is tudom.

De nem am csak ruhakat-cipoket masolnak, hanem hoteleket es utazasi irodakat is! Igy vigyazni kell, hogy az ember melyikbe megy be. Pl. a repteren altalanos trukk, hogy megmondod milyen szallodaba vigyenek, es egy masik ugyanolyan nevube visznek :-) Mondjuk nalunk ez nem problema, a hotel kuld ertunk mindig (vagyis eddig ketszer) autot. Ma pedig a vasarban lattuk jo nehany Botero kep masolatat. Mas kepekrol is van persze, de hat a Botero tunt fel leginkabb, mivel nemregiben lattam a kiallitast.
Egyebkent nagyon erdekes hely ez, a kommunizmus nagyon jol megfer a vad kapitalizmussal. Az utcakon sok Ho Chi Min kep, rengeteg voros csillag. Itt Hanoiban reggel fel 8-kor eloszor valami hazafias notat nyomatnak az utcan levo hangszorokbol, utana pedig egy jo hosszu beszed kovetkezik, gondolom a napi kioktatas.

A masik oldalon hihetetlen kereskedelem folyik kis es nagy mertekben, minden piaci alapon mukodik. A tengerparton jarva hatalmas ingatlanfejleszteseket lattunk, nagy lakoparkok, uj resortok sorban. Neha emiatt hianyzik az, hogy nagyon kulonleges dolgokat lassunk, nagyon furcsa kalandjaink legyenek. Indiaban 2 nap alatt tobb erdekesseget tapasztaltunk, de azert jol erezzuk magunkat am! Gondolom most a hegyekben latunk majd egy-ket erdekesebb dolgot, majd megirom a kovetkezo beszamoloban! Ja, bocsanat, hogy az igeret ellenere nincsenek kepek, de meg nem tudtam kiiratni oket CD-re, ido es lehetoseg hianyaban.