2011. április 13., szerda

Tengerpart, napsutes, fanta (vagyis inkabb mango shake)

Udvozlet a vietnami tengerpartrol. Az ido napfenyes, gyenge szello lengedez, szoval minden rendben. Napok ota csak baranyfelhoket latunk maximum, ugyhogy a kezdeti rosszabb ido most mar teljesen mas, igaz kb. 800 km-re jottunk el delre Hanoitol. Most Nha Trangban vagyunk, ami elegge Siofokra emlekeztet. Van egy nagyon hosszu mindenki szamara elerheto tengerpart, nagyszemu homokkal, neha nagy hullamokkal, rengeteg etteremmel es szallodaval. Mi egy kis szallodaban lakunk, es 12 dollarert meg wifi is van a szobankban, csak azert nem onnan irok, mert idegesitoen lassan tudok irni az okostelefon billentyuzeten :-)

Legutobb Hoi Anbol jelentkeztem, ahol is a nagy bevasarlas eredmenye ket cipo, ket ruha es egy szoknya lett, csak nekem, de Kasia is belecsapott a lecsoba :-) Azert, hogy mindenkit megnyugtatok, megneztuk a varost is. Nagyon aranyos kis hely, az regi varosresz kb. 15 utca, kereszbe-kasul, nagyon egyseges stilusban, ami keveredese az europainak, a vietnaminak, a japannak es a kinainak. Egyszintes hazak vannak mindenutt, van amelyiknek jo kis francias erkelye van, masok pedig sotetbarna fa spalettakkal birnak. Szeretik ott a fat, szinte minden haz homlokzataba beepiettek nehany oszlopot, es a nagy bejarati ajtok is sotet fabol vannak. Mindehhez a hazakat altalaban sargara festik, igy az osszhatas nagyon szepre sikerult.

Megneztunk nehany igazan regi, kinai kereskedok altal birtokolt hazat is, ezek nagy resze teljesen ebbol a sotet fabol volt. A hazak aljat altalaban a napi tevekenysegek vegzesere hasznaltak, es a felso szinten voltak a szobak. Ez azert is jo volt, mert minden evben elonti a folyo az also szinteket, es olyankor felkoltoznek teljesen. Megneztunk nehany pagodat is, nagyon szep keramia sarkanyokkal, az egyik egy az egyben olyan volt, mintha Gaudi csinalta volna, kicsit szurrealis es nagyon szines. Delutan meg napoztunk egy kicsit a szalloda medencejenel.

Masnapra nagy szervezesek es alkudozasok utan bereltunk egy kocsit, es elmentunk My Sonba, ami szinten a vilagorokseg resze. Itt szeretik a vietnami Angkorkent emlegetni, de mindket inkabb az indiaban latott templomokra emlekeztettek a romok. Eleg kicsit hely, viszont nagyon szep helyen van, egy dzsungelvolgyben, korulotte minden teljesen zold. Nagy szerencse, hogy kicsit tobbet aldoztunk a turara, es kocsit bereltunk, mivel pont mentek el a reggeli buszos turistacsoportok, szinte csak magunk voltunk! Nem tudom milyen logika alapjan, de az osszes buszos tura Hoi An-bol reggel 8-kor indul, mintha nem lehetne orankent, es akkor nem lenne egyszerre ott az osszes turista egy idoben. Na, de nem is lenyeg, mi megusztuk ezt. Delutan meg setalgattunk Hoi An-ban, ettem egy nagyon klassz tesztabol, nagyon csipos csirkedarabokbol es bambuszrugyekbol allo egytalelelt, aztan hattol vartuk az ejszakai buszt ide Nha Trangba.

Ez egy kicsit kalandosra sikerult, mert csak fel hetre ert ide, es ott kiderult, hogy kicsit tobb helyet adtak el ra, mint kellett volna, igy eloszor ugy nezett ki, hogy egyikunknek a folyoson kell aludni. Kasia nagyon merges volt, ki akarta verni  balhet, de erdekes modon, ha valami gond van, akkor hirtelen nem ertenek egy szot sem a helyiek abbol, amit mondasz :-) Aztan megoldodott a helyzet, egy kedves amerikai fiu atadta a helyet Kasianak. Egyebkent ezt ne egy rendes buszkent kepzeljetek el, nagyon erdekes. Mindenkinek van egy "alvokapszulaja" lehajthato ulessel, a labad meg vegig ki van nyujtva, igy majdhogynem vizszintesen lehet aludni. Az ulesek maguk nem magasan vannak, hanem van egy sor a busz padlojanak szintjen, meg egy felul, mint az emeletes agyaknal. Mikor az ember felszall, le kell venni a cipot, mert az ulessek kozott is puha, beboritott kozlekedo resz van. Na, itt kellett volna eredetileg valamelyikunknek aludni. Aztan a vegen meg bepakoltak a buszba 4-5 motort is, persze a csomagtartoba, szoval nem egy hagyomanyos ejszakai buszozas volt ez.

Nha Trangba koran reggel erkeztunk, szerencsere hamar talaltunk szallodat, kivetelesen egy nepper segitsegevel, de olyan almosak voltunk, hogy mondtuk, egye fene, lehet, hogy egy dollarral tobb lesz, de legalabb nem kell gondolkodnunk. Aztan jonak is bizonyult a szallas, az erkelyunkrol lehet latni a tengert, nem telibe, csak oldalrol, de ne legyen az ember elegedetlen. Tegnap delelott eloszor megneztuk a helyi latnivalokat, a cham kulturabol szarmazo templomokat es egy hatalmas fehet Buddhat. A templomnal nagyon erdekes dolgok zajlottak: a helyiek mindenfele kajakat hoztak talcan, amit bevittek a templom oltarahoz, es otthagytak. Hasonlo lehet ahhoz, mikor nalunk megaldotjak husvetkor a sonkat es miegyebeket a templomban. De minden erdekesebbnek nez ki, ha mas orszagban latjuk, nem? :-)

A delutant egy kis siesztazassal es tengerpartozassal toltottuk. Addigra mar feltamadt egy kicsit a szel, es emiatt hatalmas hullamok voltak. Megprobalkoztam egy kis furdozessel, de alig birtam allva maradni, komolyan 2 perc utan ugy elfaradtam, mint egy ora biciklizes utan :-) Es persze ugy telelett homokkal a furdoruham, hogy a szallodaban inkabb csak a furdokadban vetkoztem le. Tengerparton leven, vacsorara kicsit rakokat ettunk, ismet eleg csilis szoszban, egy agyagedenyben elkeszitve. Utana, hogy ne legyen a pokol tuze a szankban, ettunk meg egy kis fagyit is. En eloszor ettem eletemben mentas fagyit, hat zsenialis!

Most egy par napig itt maradunk, akartunk menni egy masik tengerparti helyre is, Mui Ne-be, de egyreszt eleg macera oda eljutni, masreszt kiderult, hogy szinte csak resortok vannak kozvetlen a tengerparton. Vannak kisebbek is, amik nem olyan dragak, de Kasia nem akar annyit fizetni, nekem meg jo itt is.