2007. március 19., hétfő

Közép-Amerika 5.

Ismet egy ismeros helyrol jelentkezem, immar Mexikobol, Palenquebol, itt mar jartam egyszer :-)
 
Na, de vissza oda, ahol abbahagytam, Antiguaba, 4 nappal ezelottre. Reggel megint koran indult a napunk, mentunk vulkan turara, Guate 3 mukodo vulkanja kozul az egyiket neztuk meg kozelebbrol. Jo sokat kellett persze felfele gyalogolni, raadasul valami nagyon suppedos homokban, olyan egyet elore felet vissza stilusban. Derekasan bevallom, hogy a kozepenel eltem a helyiek ajanlataval, es felultem egy lora (penzert, nana!) es az ut tovabbi reszet igy tettem meg. Vagyis nem egeszen, mert egyszer csak megerkeztunk a tavaly augusztusi megszilardult lavafolyamhoz es onnan mar csak gyalog lehetett tovabb menni. De itt mar konnyebb volt, mert jol meg vethette az ember a labat a koveken. Mentunk felfele egy darabig, aztan egyszer csak elenk tarult a krater (nyugi, csak messzirol), viszont onnan mar lehetett latni a lavafolyamokat, amik eppen akkor csordogaltam lefele. Es neha autonyi kovek gurultak utana, eleg lenyugozo volt! Bonuszkent a masik mukodo vulkan, amit innen is lehetett latni elozo este tort ki egy kicsit, igy delelott meg vigan fustolgott, szoval nagyon klassz latvany volt.
Mire visszaindultunk, en mar nem valami jol ereztem magam, mint kesobb kiderult, utolert Montezuma bosszuja, vagy ha igy erthetobb az utazok betegsege. Szerintem be is lazasodtam, ugyhogy a delutant a hostelben toltottem. Nagyon kedvesek voltak a tulajok, mert mar delben ki kellett jelentkezni, de adtak egy agyat, sot meg teat is hoztak nekem. Kasia addig a varosban maszkalt, este hetkor meg indultunk egy ejszakai busszal Floresbe, a kovetkezo allomashelyunkre, de addigra a gondos apolas miatt eleg jo allapotban voltam.
Reggel erkeztunk meg, jo faradtam, mert a Guate-i luxusbusz, az nem egy mexikoi luxus, raadasul jol tele is volt a busz, egyszer meg mindenkinek le is kellett szallni valami ellenorzoponton. Itt nem csirkeket, hanem gyumolcsot keresnek allandoan, biztosan itt mangoinfluenza van...
Aznap pihenosre vettuk a figurat, egy csomo ideig strandot kerestunk. Ja, mert Flores a Peten Itza to partjan van, ami nagyon szep kis hely, es azt mar leellenoriztuk, hogy a viz igen kellemes homersekletu. De a varoskaban egy darab strand sincs, a helyiek a csonakkikotonel furdenek csak. Viszont vegul a szaloodankban mondtak, hogy berelhetunk csonakot, ami elvisz egy kozeli szep partszakaszra, ahol tudunk furdeni. Igy, mint az urikisasszonyok felbereltunk egy kis guate fiatalembert, aki elhajozott velunk, vart ket orat, majd vissza! Ez am az elet!
Masnap, hogy kulturprogram is legyen, elmentunk Tikalba, ami a legnagyobb maja romvaros, es egy dzsugel kellos kozepen van. 4 oran keresztul fel le maszkaltunk mindenfel nagyon meredek piramisokon, annyira meredek volt neha, hogy a labunk alig fert el a lepcson. Ja, igazandibol a legtobb helyen nem is a piramisokon es templomokon lehet maszkalni, hanem fabol van egy kulon lepcso, de az is olyan meredek, hogy na! Csinaltam fenykepeket roluk, de lehet, hogy 2 dimenzioban nem lesz olyan megdobbento.
Az este folyaman az az orom ert, hogy 3 nap utan kekszen kivul mast is ehettem, megpedig a Peten toban egyedulalloan elo Blanco nevu halat. Isteni volt, es nem csak azer mert ez volt napok ota az elso rendes kaja!
A mai napunk megint nagyon huzos volt, reggel 5-kor indultunk Guate-bol, 4 ora busszal (sima mezei!) a hatarig, ami egy folyo. Itt atultunk csonakokba, de inkabb lelekvesztonek mondanam oket, es felmentunk a mexikoi hatarfaluig. Itt minibuszba raktak minket, es meg harom ora volt ide az ut. Eleg faraszto volt, de azt hiszem ut kozben sok olyan dolgot lattunk az igazi Guate-bol es Mexikobol, amit mashogy nem lathattunk volna. Dobbenetes kicsi fahazakban laknak errefele, lattunk a folyoban moso asszonyokat, de a masik oldalon az osszes kis falucskahoz volt villanyvezetek, sok iskolat lattunk es mindenki igyekszik csinosan kinezni. A hatar is nagyon vicces volt a Guatei oldalon a folyotol 5 precnyi buszutra volt egy kis hazacska, ahol kaptunk egy kilepo pecsetet, a mexikoi hatarnal hasonlo korulmenyek kozott egy belepot. Kozben meg tulajdonkeppen a senki foldjen voltunk, legalabbis jogilag.

Mivel eleg keson ertunk ide, a romoknal sem volt olyan sok idonk nezelodni, viszont igy tapasztalhattuk, hogy hogy oldjak meg a latogatok kitessekeleset. Ez eddig mindig foglalkoztatott bennunket mert eleg nagy teruleten vannak altalaban, es sok helyen meg dzsungel is van, szoval nem ugy megy, hogy van egy ajto be meg egy ki. Hat ugy van, hogy zaras elott egy csomo ember elkezd sipolni, meg kiabalni, hogy menjetek, es akkor mindenki megy, aki meg nem, azt megint megkerik :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése